Tuesday, November 11, 2008

Raya wif my two guys...

this raya, aku dan zulffi raya bertiga wif MZR…aku dr awal puasa dah excited nak balik raya kali ni..ntah napa trasa raya kali ni lbih bmkna..mgkin disbbkan khdiran anak permata hati aku dan zulffi, cucu pertama abumi dan mama, cicit kedua maktok dan wan, cucu sdara kepada Onni lang, wan cik, tok njang dan Wan teh..hahaha dan tak lupa anak sedara kdua kepada sepupu2 aku yang msih skloh rndh dan menengah…kbnyakannya tak tgok lgi rizqi kcuali yang dok dkt2 di kdh je yg dah tgok…so raya kali ni aku lbih excited nak bw Rizqi balik ke kpg..

kami bertolak awal pg Isnin drpd Pasir tumboh..zulffi kja mlm tuh..so blik pg tuh, trus btolak ke Penang..jam sejam kat bulatan pasir mas..tuh tak kuar klntan lagi..huhu..Alhamdulillah spnjg jalan clear..cuma bnyak kete skit je..but ok…Rizqi tido punya la lama drpd naik keta kuar rumah smpi dah nak smpi kat Bertam baru jaga…tak nangis pun..smpi2 ja di rumah, wan abu dan tok ummi dah sbuk menanti nak main ngan cucu…gamat yang amat suma tgopk dia dah mkin bam bam dan pndi ketawa pdhal bru bpisah sebulan aja….seronok aku dpt buka puasa bsama adik2 dan abumi d rmah…n buat ptama kalinya puasa kali ni aku mkn berbuka yang sgt puas hati n btul2 knyg…time lain tuh bkn tak knyg but rs tak puas hti mkn..manataknya..mkn mskn sndri, n smbil meriba anak bbuka puasa..trasa lain bila dpt relax smbil buka rmi2…

soknya slsa btolak blik ke Elephant;s Bridge (titi gajah)..teh dan pak njang dah smpi…smpi ja, sbuk suma nak amik Rizqi..Alin sepupu aku yg pling kecik n mnja dgn aku trus melompat2 tgok aku..dah hmpir sthun aku tak jmpa dia..dulu ms kje di KL hmpir tiap 2,3 mgu skli aku blik ke rmh teh..rindu yg amat pd dia sbnrnya…huhu.dia pun sbuk la berkepit ja ngan aku 2,3 hri tuh…melepas rindu pd aku agaknya…rmi yg sbuk nak jd bby sitter but rmi juga yang sbuk nak kcau as in trik tlga Rizqi, cuit hdg dia, pgg tgn dia..biasala bdk2..curious…last2 dia ngis sb rimas..so aku risau sb ada yg dah melangkah dia, aku bw ngan tilam2 dia ke dpur..haaa…tgokla ibu msk buka pose…buka mlm tuh mkn nsi lmak..sdapppppp..(mcam la tak pnah mkn nsi lmak..heheh) n buka pose lps tuh, hari ini dlm sejarah ada org yg jaaaaraaaaaaaaannng sgt bsuh pggan bsuh pggan..so kami2 lepak la..hehe

pg raya soknya, suma dah bgun awl mndi n bsiap d pg raya..aku antra org yg trakhir bsiap..time org dah siap pki telekong nak solat raya dah..hahaha..yer la..nak mndi anak dulu bru mak bleh mndi…anak nak kn comel2…thun ni Rizqi pki Romper (baju fav ibu dia belikan..) biru hijau mcm ibu dan abah dia…then ms solat raya, aku ltakkan dia sblh aku..thun ni takde org yg Raya awal la plak…so tpksa la bw skli smyg..dia snyap ja..ms smyg, dia gelak2..ingt aku agah dia plak…cuma ms Pak Chaq baca khutbah raya bru dia nangis nak nenen dan trus lena…baik btul bdk ni…slps solat raya spt biasa acara melilit tdg raya, hehehe..mkn da tgkap gmbr satu kluarga…thun ni suma blik raya kcuali Ammar dan rehan di over the laut…pak njang ja beraya d perlis..so takde la gmbr raya Pak Njang skluarga..aku tak ke mana sgt..just pg berya di Bukit Tinggi n then ke rmh Ayuni..lama sgguh aku tak jmpa makayah dia n pg rmh dia..ksibukan msg2 buatkan tpisah jauh..bby bru dia yang bru 7 hri comel..muka mcm Azmil je..mlm raya bdk2 ni main mercun raya sponsored by tokei mercun Pak Njang..hahahah

Raya kdua, aku klm kabut bsiap sb nak balik ke Lenggong ptgnya..aku hnya pergi rmh Aliza n Jihan Jihah sb nak tgok anak diorg yg bru lhir..rmi la kwn2 Rizqi nnti..hopefully pshbtn aku dan mak2 diorg akan btrusan ke anak2 plak…after blik amik brg di Bertam, kami btolak blik LG..sdih sb skjp ja d rmh…thun ni takdan nak p umah Ngah Fuziahm Tok njang , Tok ngah mud bsama2 adik2 n sepupu n melepakkan diri ke shpg cpmplex skjap spt tradisi thun2 lalu…huhu sdihhhh….

smpi di Lg dah dlm 5,6ptg..trus pg ke rmh Cik yah sbb sdara2 nak tgok Rizqi…lps mgrb kami pulang bermalam di Rumah Rehat lenggong..hahaha..ada knangan manis aka dan zulffi di rumah rehat ini raya thun lalu….hehe..smpi bila2 pun msti akan ingt pnya….kan sayang?hehehe
jumaat tghri after beraya ke rmh mak ngah dan pak teh kami trus bgerak balik ke KB knvoi ngan jiji…smpi di Kb dalm 4pm..sian Rizqi dah takmau duduk dah dlm keta sb jammmmmmmm spnjng jalan..dah lama sgt..duduk slah bring salah…ltak2 ja di atas tilam, dia mcm seronok sgt…mcm happy giler sb dpt bring n merengek2 skjap trus tido…aku dan zulffi kpnatan travel..ari2 berjalan kami…sian zaffranrizqi…heheh..mlmnya aku nak kuar g cari KFc ke kat Kubang kerian buat mkn mlam..tp bru nak kuar jalan besar dpn umah tuh, tgok2 jam yg amat truk…trus tak jd aku…trus pthbalik n mlm tuh kami mkn maggi ksg je..sian kamiiii…


but apa pun raya kali ni lain sb raya bsama anak…sb slain pk nak hapy2 kat kg kena pk anak…nak tgkap gmbr bnyak2 mcm sllu kdg2 tak smpt sb anak nangis ke apa…huhuh..tp bnyak la gmbr MZR thun ni..duit raya pun banyak….hihihi

No comments:

Post a Comment