Thursday, October 1, 2009

'kenalin" huhu

penah tak anda dlm satu hari ada je semua bnda rs mcm serba tak kena..rs serba salah rs serba tak kena???msti ada kan...

pd aku rini serba tak kena satu hari..mcm hectic sgt arini...smua start dr smlm...
lps berbuka, aku solat while zulffi mandikan zaffran..then, aku dok main n bacakan buku pd zaffran smbil melayan dia...bila dia dah ngantuk, aku susu kan dan terlena skli dgn dia smbil tgok documentary kat astro..aku naik ke blik dlm 930 camtu sb dah ngantok sgt...

about 10 terjaga sb letrik takde...rmh kitrg sllu sgt takde letrik..almost 2 bulan skli msti takde letrik..taktahu napa...so zaffran yang mmg takle pns skit mula menangis2 n mngamuk sb peluh..dah la dgn nyamuk nye..aku dan abahnye especially sbuk mngipas anak raja sorg tuh..tp dia still tak selesa n mngamuk2..aku n abhnye mmg dah mengantuk sgt...last2 aku ltak dia atas peha abahnya dan aku tido..dia pun mcm ok je trus lena...tp tu pun dah 11 lbih...letrik ada blik around 12 camtu...zulffi bgtau, air pun takde ni..so nak bsuh pggan mgkuk yang takdan bsuh lpas buka td takle juga...

aku niat nak bgun shur pg ni.but sb tido dah tah papa td mlm, jaga dah 540..kelam kabut solat isyak yang terlupa blum wat smlm...then lps subuh mnyusukan zaffran yg dah jaga...skli bgun 730pgi..apa lagi..kelam kabut la mndi...tu pun smpt bsuh muka n gsok gigi je air tgki dah ksong..smlm zulffi bsuh bju dua mesin sb bju2 yang dijemur kena terbang angin abis smpi ke pdg blkg rmh..huhu..kuat sgguh ribut smlm...mana nak tahu air takdak..so aku pun trun la mcri air..abis suma air dlm cerek, bkas air suma aku buat mndi..dpt la mndi ala2 P.ramlee..haha..dua kli bilas ja..siap2, zaffran bgun..aku nak trun, dia ngamuk takmo turun..so aku nak trun dulu..dia ttba sbuk nak trun juga..takdan apa lg, ter slip n jtuh dua tngga..abis benjol pala..adusssss...syhhhh..snyap2..jgn bgtau abah dia..nnti aku kena marah sb cuai..huhu..

selak juga la bdk tu..dlm hati, taktahu nak ckp apa...mnyesal, marah pd diri sndri sb cuai, nak nangis...semua ada..maafkan ibu sayanggg...bkn ibu sengaja..tapi ibu d hmbat ms, dgn hti yang tak tnteram sb dah lmbt, n kpla yang masih bengong sb tido tak betul, bgun terkejut,dah lambat nak ke opis, dgn air takde...semuanya buat ibu serba tak kena..ibu rs bslah sgt zaffran...maafkan ibuuuu....sob sob sob..ibu cuaiii...ibu sbuk nak cepat ke opis takut bos marah smpi anak ibu jd mgsa...

(ini antara sb bila org tnya bila nak dpt yg 2nd aku jd taktahu nk ckp..bkn taknak..but aku rs takle nak cope buat sume sndri dgn zaffran yang msih kcik..huhu..aku salute gile ibu yang mmpu jd supermom mcm ummi bila aku ni terkial2 nak survive ngan anak sorg bru...huhu)

aku trus nyusukan zaffran n sapukan mnyak kat dahi benjol..nasib rmbut dia pnjg..ttp bnjol takde la nmpk sgt..harap2nyerr..huhu...msti kn mrh nnti...huhu...
ikut hti nak El je..but bila pk nak dok rmh pun dgn air takde, dpur tak berkemas, pggan tak berbasuh, bju msih ada yang tak le nak bilas n basah takle nak sidai...lagi aku serabut..baik g keje jg...lgpun aku dah mmg lmbt kan, so aku pun buat relax je, nyusu smpi zaffran ok..hntr dia kat nsri, dia plak ngamuk2 takmo kuar...tpi tpksa hntr juga...huhu...smpi opis 840am..nsib laaa bos tak mai jnguk kat klinik..kalo tak jnuh akuu menjwab.......huhu...

pg ni plak, rmi la pt yang ttba refer..dr klinik paeds, dr wad, dr NICU...call tak berenti msuk..mkin terkejar2 aku...btul la bos kata (bukan sllu aku agree ngan bos aku ni,tp for once dia btul......huhu..) katanya : "cuba atur masa n dtg keje dgn lbih awal...kalo awak dtg lmbt, semuanya akan jd serba tak kena..awak dah la lelah sb terkejar2, lps tu mula buat kerja tak btul sb awak dah lelah...kerja jd bertangguh.."

btul btul..tp aku bkn sllu lewat bos..sllu 755am or 8am aku dah ada opis..keje mula 810 am...huhu... so kira ok la kot?heheh

so pgi ni, mmg terkejar2 aku setelkan kes di wad n klinik etc...blik smula ke opis pun dah 145pm..huhu..blum pump susu, blum mkn, blum solat...huhu.. penatnyaaaaaa....

hmm..pam susu dah settle, nak g mkn n solat n naik NICu lak...huhuh..cptla hbis ari ni spya aku bole mula hari yang baru....Thank God tmrw dah wknd..huhu

PS: harap air dah ada ..if tak kena balik umah mama...huhuhu


No comments:

Post a Comment