Saturday, October 17, 2009

get away wif frens n MZR

Me, MZR, El, Hajra went for a picnic at Bukit Bkar today..it was a get away or day out that all of us needed...it was supposed to be more of us from office..kem, cik azi, jen but things came up n only the 3 of us yang cool takde commitment except me (but my supporting hubby tak kisah pegi lama mna pun..hehehe...tmbhn dia pose rini so lg la sng, so dia boleh rehat dr jg anak..hehehe)

Hjra pick me up n then kitrg gerak g umah El kat Machang.pick up dia n g bukit bakar..org dah rmi but tak la penuh.mgkin sb tmpt tu agak jauh ke dalam dr jlan bsar..(7km tuhhh) buat org tak ramai..kitrg cari tmpt kat org rmi sb kitrg just girls an a boy saja kan..tkut gaks kalo jd papa...

zaffran mula2 agak2 tkut ms msuk air, but lps bg daun kering n bola biru dia dah ok..tmbah El plak rjin melayan dia main air..trus melekat dgn El main air...bila bola dia hanyut di bawa air..menjerit2 si Zaffran.."maaaa maaaa.." smbil tnjuk dkt ball dia....penat tau ibu dia ni nak mengejar bola tuh...adehh...

Hjra plak tak bw baju..so hanya main air sikit2 jerk n jd photoG tak berbayor..heheh..nasib ada ko Hjra..if tak tkde la gmbr kita....dia kata next time pg waterfall atau sg, please remind dia utk bawa baju n how remorse she would feel if dia tak bw baju..hehehe..I will...

Zaffran was so excited playing in the water..not as afraid as the 1st time..tmbahan ada ramai org nak melayan dia....kitrg dpt la lama berendam,lepak2 smbil mkn spageti bolognise aku bawa, keropok sayur el bw n sandwich Hjra bwa...


bila Zaffran dah mula sejuk, kitrg pun start kmas n naik salin baju..dah 3jam mndi..n El buat kenat kat Zaffran..hahaha..siap kembankan budak tuh..

then Hjra pg bw zaffran main slide dkt playground dkt tepi sungai tu..dia dr dalam air dok tnjuk kat slide smbil dok cakap " maaa maaa maaa..nakkkk..." dia dah pndi naik n trun sndri slide tuh..mengekek2 ketawa...suka sgt aku...


although zaffran jalan pun dah melelong n dok genyeh2 mata, tp ttap nak main slide juga..naik trun naik trun dok bergelak ketawa..esp ms bw nik buai...

dah lama aku tak naik buai n this is the 1st time naik buai with zaffran..it was a good feeling that I love soooo much.....naik atas kete je, trus tido smpi ke rmh El..kitrg snggah mkn nasi mnyak yang ayah dia msk...it was ssooooooo tasty..seriusssss...zaffran tido lgi so kitrg lepak2 kat bilik el, gosiping (mcm la kat opis tak cukup gosip ..hahaha) but it feel sooooo good to be able to hang out n hoye hoye outside office..

we really need this social event to make life interesting, not just restricted to daily routine n job.......even when we are a wife n a mum, we still need to cont socializing with frens to keep our sanity..i really wish to defy those who said, if dah jd mak budak, lupakan all those hoye hoye thing...for some people maybe..but not for me...as long as my hubby gives me the permission n cool with it, i dont mind...last year, we went for a weknd trip to KT and I was 7mnths prgnnt at that time........ i am not that kind of person that just terperap kat rmh n spend ms dgn anak n suami...going out keeps me sane...eventhough I had to bring my son, its cool with me as long as my hubby is cool with it...and its a good thing for me to bond more with my son outside the house..takde la dia boringgggg sangat..n it makes me happy to see him laughing n gigling n playing happily...and when he falls asleep n snores ( yes he snoresss!!!) due to his exhaustion n sleep for 4hours like this afternoon, it was worth it..cos I had spend quality time with my son n frens....tq frens for the day out,..n Tq sayang for giving me permission to go out today....

But I soooo wish had time for some quality time just for me n Zulffi...a wknd trip or anythg..huhuhu...I sooo need it...


1 comment:

  1. wah bestnye pegi peknek..yg best tu dpt berendam di hari yg panas..perggh..then makan benda sedap2 lak tu..

    ReplyDelete