Sunday, September 27, 2009

ketupat palas owh ketupat palas

smlm zulffi buat kali ke berapanyer since pulang dr bertam sblum raya lalu dok sbut..."rindu kt bertam la"..." rindu nk mkn rendang mktok" " tak best la x blik ry kdah"....hmm.. aku yg mdgr ni apatah lg...26thun beraya mkn ketupat palas dan rendang mktok...(iye ke?tk tolak ms bby tkde gigi n ms kt UK ke?hehe), rendang umi, beraya bsama abumi mktok wan dan adik2..thun ni, mkn lemang, rendang ayam , kuzi d pg ry...lg la sedih...tp sepatah habuk pun aku tk kt apa..tkmo zulffi trasa bsalah aku sdih tk dpt blik kg sb dier..pd aku ry d mn pun ok..cume lain rsnya...tk sm dgn famly kiter sndri tp kluarga yg bru perlu la dikembang2 kan...

tahun ni tahun ketiga aku beraya bsama family Lenggong..aku dah boleh cam muka sedara2, dah boleh sort out kan, ini anak sapa anak sapa...dan ada yg tah nama but bnyak yg tak tahu dr tahu..hahaha..aku ni kan berat skit mulut kalo tak kenal org...pemalu kot?haha...ya la tuh...

thun ni juga umi dah buat blog resepi mknn yg mmg kmi idam2kan..lbih kurang resepi turun temurun la kot..haha...KETUPAT PALAS VS KETUPAT NASI..kira lps ni jnguk d sini je le klo nk msk...tp msti tk best cam umi wat juga..huhuhu..tpi dr tkde baik ade kan? aku ni sbnrnya bukan tak mo blaja msk resepi yang aku suka mkn umi msak tu..tapi bila aku buat ja,msti tak sedap mcm umi buat..or lang buat..tu yang aku mls benar nak bua tuh...huhu..tggu zaffran besar skit dan pndi mkn baru nak rjin msk boleh tak?or tggu dapur rumah bru siap baru nak rajin..boleh ke.??hahaha

hmmm...rindu nak mkn ketupat palas...tahun ni tak merasa pun....sob sob sob


3 comments:

  1. alahai kesiannya xmerasa ketupat palas.takpa..pelan2 belajar, pasni leh buat sndri jamu org Lenggong..aku yg dok belajaq ni pun tak berapa nak pass especially tang balut tu..

    ReplyDelete
  2. dayah,aku belajaq tapi asyik dpt ktupat betina ja..maktok aku hingaq katanya tak jdi..hahaha..tapi kalo aku, asal dpt mkn pun jdi laaaa..hehehe

    ReplyDelete
  3. ehh raya ramadhan aritu kan dah buat... smlm mak lang ada kirim ketupat palas kat teh melalui Nabby... Sedap....hehehe

    ReplyDelete