Thursday, September 3, 2009

kenangan itu


td aku ke wad 1TB buat mnjguk ank angkt seorang itu....smbil mereview pt, bsembang dgn SN..tkluar cerita psl pgnti Kak Rah...kbrnya rmi yg mnta utk mgntikan tmpt Kak Rah..sb dgrnya kerjanya hnya membncuh susu formula bayi...ya alangkh mudahnya sekiranya kerja hnya membancuh susu spt kerja di kdi mnum air...hakikat kerja Kak Rah lbih dr itu, memberi ceramah panduan pnyusuan susu ibu pd ibu2, sediakan bncuhan susu formula utk bayi2 yang tidak ditinggalkan susu badan oleh ibu di wad, mencucuk BCG dll...lbih afdal sekiranya tugas itu dignti oleh Sn yg lbih senior dan ada di wad itu sndri dr org luar yg perlu bermula dr bwh...

bila disebut2 nm kak rah td, satu2 knangan bsamanya di wad itu, suaranya, snyum manisnya dtg bergayutan di kotak memori aku dan air mt itu mula trasa hndak kluar dr tubir mata ku..sdih, sayu...itu yg aku rskan ...trasa lain dtg ke wad tnpa pggilan mesra kak rah..aku tdnya spt biasa dtg2 trus nk menuju ke bilik susu nk bjmpa kak rah..half way tsedar yg kak rah dah tkde kt situ dan tkkan ada...sebak sbntar aku....

aku berharap pgnti kak rah akn sebaik kak rah dlm memotivatekn ibu2 utk mnyusukn ank spt kak rah buat..aku berdoa moga Allah mudahkan pjlnn kak rah di sana...amin

No comments:

Post a Comment