Tuesday, September 15, 2009

alhamdulillah berjaya..

alhamdulillah...syukur ke hadrat ilahi...hari ni hari terakhir aku bekerja dlm Ramadhan tahun ini...esok dh mula bercuti nak pulang ke Bertam dan kmdianya ke Lenggong sabtu ini..ya...thun ni kami beraya di lenggong dan Kota Bharu sahaja...zulffi kena bekerja Raya Kedua..so kami amik inisiatif nak balik ke Bertam dulu, mgabiskan akhir Ramadhan di Bertam.mgkin tak smpt pulang ke Titi Gajah...Raya pertama, tghri mgkin akan bertolak balik ke KB dr Lg.hmm..apa nak dibuat..tpksa berkorban...takpe...raya haji aku dah cop nak cuti semggu lps raya..huhuhu..bju sume dah siap d kmas pg td..zaffran lena tido, dptla aku bgun awal msk dan bertahajud pg td dan kmdian kms sume brg2 nk bw blik...tggal msuk kete je sok..huhuhu..xcited nk blik....

alhamdullillah..ari ni last berpose di opis...setkt ni tkde lg buka pose sb susu trlmpau kurang...thun lps nyaris2 juga..mgkin sb tak cukup pgalaman sb bru kali ptama mnyusukan anak dan berpuasa, lgpun takde pgalaman nak pam susu sume..thun ni Alhamdulillah dah lebih expert..aceceeee..heheh...lbih bnyak pgalaman dan tahu camana nak buat if susu kurang...

kalo nak ikut mmg susu kurang drpd biasa..tpi Alhamdulillah cukup utk zaffran..bahkan kdg tu berlebih...sllu if tak puasa mmg dpt 4oz dlm 4botol.but bln pose ni dpt dlm 3 botol je..aku siap bekalkan Fm lgi tkut susu mmg tak ckup.but syukur tak pnah sntuh lgi setakat ni..syukur sgt...Kak ani pengasuh Zaffran juga main peranan pntg.dari aku mula hntr lagi...kalau susu aku kurang, dia akan bg ulit2 bg zaffran tido lama, atau bila dah start mkn ni, dia bg mkn bnyak n mnum bnyak air.so susu kurang mnum...kdg dia sllu msk sup sb zaffran suka mkn bersup..bnyak dia mkn..so kurang susu..3botol tu cukup2 shri..tp kalau ptg, blik je mmg nak mnyusu..takpela..sekurng2 nya takde la dia melalak lapa kat nsri...tp since last week, zaffran kurang mnum susu sb dia mkn bnyak.mnum air bnyak..kdg susu dua botol je abis..kdg sebotol..ada skli tu lama dia tido so sebotol je..siap boleh buat stok lg kat nseri..lama dah tak dpt buat stok camni..huhu..seronok je rasa...aper2 tnpa prtlgn kak ani, pyh juga nk bjaya aku bfeed zaffran smpi skrg..dia bnyk tlg aku mudahkn urusan aku...moga tuhan permudahkan urusannyer...

slmt hari raya smer...maaf zhir btin klo ada slh silap...blik kg hati2 d jlnn...

1 comment:

  1. awai balik bertam...cuti awai le gitu...selamat hari raya utk MZR dan keluarga...

    ReplyDelete