Thursday, June 18, 2009

untuk insan bernama mama

hati rusuh, hati tak snang. kepala serabut..dgn urusan rumah...bnyak yg perlu dipikirkan, bnyak yang perlu dilihat...web bpp ada yg mbntu but tak suma yang nak tahu tu ada..ptutnya lman web bpp or mana2 bdn2 gov ptut lbih user friendly....

nak tnya pd pgwai d bndahari kerap2 pun...smpi dah glamer nama..asal sbut nama dah tahu..segan juga..tapi tak phm..so nak kena juga tbalkan muka...buat2 bodo dan btnya...

pemaju juga buat mkin tmbh serabut kpla...yang ditekankan isu depo.kjap2 call......yang bab borg2 lain, pelan bla bla..tak disbut lgsg smpi aku yg btnya...buatkan aku makin query keikhlasan dan motif insan ini...pikir2, terasa hati mahu pulang beli umah di bertam sahaja..senang..tak perlu lalu isu exco dan insan2 yang bila ckpnya lain loghat dr aku...mahu mnta tkar ke bertam sahaja bila ada kekosongan...dan juga kerana aku merasakan apa yang aku cari dlm pjalanan aku ke Sana ada di bertam...betulkah???tp bila memikirkan masih ada tgjwb seorg anak pd mamanya yang mengikat aku disini buat aku mengenepikan perasaan dan keinginan aku...

aku dr dulu tidak mahu mengikut jejak langkah sejarah abumi, namun kini aku sndiri yang mencorak hidup aku ke arah itu...Ya! aku tahu ada hikmahnya yang aku lihat kini...tapi aku kepingin mencorakkan hidup aku spt yg aku mahu..bkn kerana aku harus mgikut adat dan aturcara alam yang harus aku ikuti....namun aku tahu ada hikmahnya di satu tika nnti..

takpela..aku korbankan keinginan aku kerana aku yakin, mudahan suatu hari nnti Zaffran akan mengulang sejarah abumi, aku utk sntiasa dkt dan mjaga ibunya....amin...
aku percaya, perasaan aku akan terkilan dan hancur sperti perasaan mama skiranya anaknya jauh dr nya.dan moga Tuhan balasi pngorbanan aku ini untuk mjaga sekeping hati insan bernama mama....



No comments:

Post a Comment