Sunday, June 28, 2009

semoga Tok Ngah bersama hambaNya yang berimann..

smlm tgh mlm aku dpt sms bgtau yang Tok Ngah Jamil dah mninggal di HSA sb MI...aku agak terkesima skjap...takziah aku ucapkan pd pakcik makcik anak2 dan esp Tok Ngah Norma...

Tok Ngah Jamil adalah bapa Makcik Nad..makcik Nad adalah isteri Pakcik Dudin, adik abu...
makcik Nad anak tunggal..bila dia msuk family kami, scara automatiknya mak ayah dia Tok Ngah Jamil n Norma trus jd tok sdara kami semua..kami agak rapat dgn diorg...tiap kali raya tak sah kalau tak singgah umah diorg mkn laksa...

Tok Ngah Jamil ddk dkt dgn umah kami di Taman Uda..so sjak makcik bkwin dgn pakcik, sjak itu juga Tok ngah rapat dgn kami mcm tok sndri...tok ngah sllu abu umi mnta hntr kan adik2 ke sklh atau amik ke sklh atau bw ke mana2 jika keadaan mendesak dan abumi tak dapat nak bw...pernah juga kami bermalam di rmh Tok Ngah..ntah brapa kali kami taktahu...yg psti rmh tokngah dulu mcam rmh maktok wan juga...huhuhu...

aku msih ingat, masa aku nak test kete..dah smpi kat tmpt testing kete tu.nak dftr diri..aku dtg sikit punya awal abu hntr sb knon tak pyh tggu lama..skli ms nak dftr bru aku prasan yg lesen L yang aku bw adalah lesen yg lama....bukan yang dah di renew...so tpksa la tepon umi.umi nk hntr tak boleh sb ummi ms tu dok buka nurseri, ngasuh anak org..so ummi call kan tok ngah dan mnta tok ngah jamil yang tolong hntr...nsib tok ngah ada..kalau tak msti aku takle amik test lesen kete....tpksa la aku tggu giliran aku yg dah lmbt tuh..nsib lulus..if tak sesia ja Tok Ngah hntr...

sjak aku dah mula bekerja dan ddk jauh dr umah ni, dah jarang jmpa tok ngah..kdg2 ja bila bksmpatan...kshitn tok ngah pun sjak sthun dua ni deteriorate...but dia msih rajin ke msjid mcm biasa....

Tok Ngah bnyak menabur bakti pd kami adik beradik dan kluarga...aku doakan, Tok Ngah ditmpat bsama hmba Nya yang beriman dan beramal soleh....

giliran tok ngah dah smpi..giliran aku bila agaknya....dan bersdia ke blum aku...

No comments:

Post a Comment