Wednesday, June 17, 2009

a bump in the road

aku bru pulang bercuti dr KL..bnyak yang nak diupdate tp kmdian kot sb tugasan di opis melambak2 hasil bercuti 3hri...talk mgu dpn pun blum siap lg slaid..satu habuk tak buat lagi..adehh...laku sgguh aku lately..almost tiap bulan kena bg talk..tjuk plak happening2 ..bkn tajuk2 biasa ja..bgus jg sbnrnya..menambah ilmu aku juga...

just nak bkgsi cerita...aku ke KL utk kndri Jiji, My Bro in Law..ini pun akan di update kmdian...aku berjmpa geng2 Mim wau alif Ha aku..dan juga Tasha, Bfren aku...

semuanya menggembirakan..

but pgi ahad, Cik azi collegue aku msg bgtau Pt aku Anas H msuk ICU...aku agak tgamam but knowing him, aku tahu dia akan bounce balik dr cndition dia..sllu mcm tuh..dok ptg2 tu, on the way ke umah Miza, dpt sms kata Anas dah passed away sb medical condiotion..

aku agak tgamam n sdih..meleleh juga air mata aku...aku boleh bygkan keadaan mak dia..

I have been seeing him since aku start keje di paeds...almost 3yrs now..aku dah knal baik mak ayah, abang kakak, tuk ayah anas...aku sllu bhasakan diri aku dgn bdk2 ni Cik K aje..tiap kali msuk wad msti aku msuk mjnguk dia smbil main2 dgn dia...awal2 dulu, dia seorg bdk yang cheeky n nakal..kiut..dia pnah ltak buaya plastik d hujung katil nak tgok reaksi dktr2 or misi bila msuk tgok buaya bsar dia tuh....aku sllu buat2 takut nak tgok buaya tu n takut nak msuk bilik dia, just for the sake nak tgok dia gelak n ktawa...aku pnah main2 dgn belon spiderman dia konon2 nak pnjm utk bg zaffran..marah dia...but makin lama dia di spital, makin lama dia kerap msuk buat dia khilangan snyuman nya, sifat manjanya.....dia even refuse utk mkn bnda2 yg dia tahu tak boleh mkn for the sake of tak nak kena cucuk n bahayakan diri dia..that was a 4 yr old boy...kuat smgt dia..buat aku tkjub dgn dia..but org bsar..dah tahu kn pntg mkin mau makan...ada satu time tuh, dia mmg tak lalu mkn lgsg n wat we can do was just msuk try ryle's tube..dia even bila pjuk2 suruh mkn sikit, dia kata " masuk tiub ja la ummi..adik tak lalu, adik tak larat" sdih mak dia dgr....

cndition anas yang memerlukan extra care dan diet yang ckup cmplicated buat aku sllu kn mrah dgn Dr RnR...satu fail khas just utk kad2 diet terapi dia sahaja n satu folder khas di PC utk diet dia sahaja..aku bru last week bisng2 sb kn marah dgn Dr RnR psal diet dia ...now, aku tak pyh rnsing2 lagi sb dia dah passed away...no more special diet..n a dctr today have the guts to say to me, " anas passed away bcos of no feeding no food allowed for him " as if blaming me for his passing...I was like what the HECK???sapa yang soh NBM pt?sapa yang dok soh bg extreme regime to him?dctrs..not meeee...they have the guts to blame me???

aku sdih...sayu rs hati aku...tbyg2 wajah anas dan umminya di mata aku...
pt aku stkt ni yang aku sllu tgok, yg aku baik ngan parents, yg aku bg xtra care, sllunya passed away bila aku bcuti..sama mcm atiqah dan aqilah dulu...sama macam syafiqah..sama macam hakimi..knapa ya?adakah sb aku tahu aku takkan mampu nak tahan air mata aku dpn ibu bapanya??tahla...

moga Allah ltakkan Anas bsama hambaNya yang beramal soleh...pd aku, lbih baik Allah ambil nyawanya drpd dia trus menderita....mgkin agak kejam pd stgh org but pd ibu bapanya, kluarga nya, yang kerap tgok keadaannya, mgkin ini yang tbaik, drpd asyik dicucuk, diambil darah, di op, di buat prosedur yg berulang2 kali. lbih baik dia pergi dr menanggung derita......moga Anas akan tggu ibu ayahnya di syurga nnti....moga ummi dan abahnya akan tabah hadapi dugaan ini...aku harap, aku sdh buat yg tbaik utk anas.....

but i hope I have done more n take better care of him...:(



No comments:

Post a Comment