Wednesday, June 3, 2009

sian hero ibu...

smlm p nrseri nk amik zaffran..tgok dia monyok sgt..snyum pun tkmo...tnya kak ani,knpa dia mnyok je...kak ani kt dia nak dmm ni kot...sb takmo main, mnum susu tak bis, mkn skit je tggal, asyik nak baring n kena dukung or riba aje....sian zaffran..

bila msuk kete, dia dduk diammmm je..tak bnyi sepatah habuk pun soghe...nmpk truck pun buat taktahu..aku beria nyanyi la, ajak smbg, bg toys dia snyappp je...tak bnyi lgsg..aku pun psg la mp3 Your Mother by yusuf islam dlm hp aku tuh..dia snyum sikit...aku tahu dia suka lagu tu sb dr kecik aku dok sajikan tlga dia dgn lagu tu...dia amik hp n pgg..lama2 tgok dah lena....

smpi umah, lps msuk beg sume, aku bsuh ksut aku tu jap.then msuk zaffran dlm umah..dia dah tido...so aku smpt la naik mndi then kms2 skit dapur n msk nasi n grg sardin je..zulffi pg cat umah mama lps kje n trus buka pose skli then bru balik..so menu aku, nasi n sardin je la kot..takdan msk bnyak dia dah jaga....

dia ckp2 sepatah dua pastu snyap je..bru la dgr suaranya..lps bg mkn nasi semulut dua, dia bring je atas aku..last2 terlena, nsi dok dlm mulut takdan nak telan..sdih sgt tgok....
ms mgrb dia jaga, aku buka Astro Oasis bg dgr zikir.bru dia buka mata n tgok tv..dah bis tu, aku bg mkn PCm..dia dah nangis2..skli termuntah atas aku, kuar suma nasi, carot tghri, susu ..abis aku n zaffran..trus aku angkat masuk toilet,mndikan zaffran n aku skli..lps tkr pampers bju sume, nyusukan trus tido smpi abhnyer blik..bru bole makan sb dia celik matatgok aku tkde je nangis..so kena la tggu tepi dia...aku nak tido, aku msukkan dlm buai n aku tido sblh...sllu kalo tido buai lama skit dia tido...kul 1pg bru nangis nak susu..so aku trus bw msuk bilik dan susukan..kul 5 pgi td dia nangis n nak susu..pastu takmo tido..siap ajak smbg lg..aku pun saja la amik selimut pooh dia ttp muka, cpt2 dia tarik..then mngekek2 gelak main Peek a boo ngan aku...aku yg dah ngntuk ni, nak smbg tido balik, dia pnjt atas aku,bring atas blkg aku...skli tgok dah ttido..aku pun bw naik buai...bdn tk pns mana pun..cuma mgkin tk sdap bdn kot..

hntr nseri td dia nangis tkmo...sdih aku tp tpks hntr juga..tkle cuti sb cik azima g course d kl...tghri ni kena g jnguk anak teruna aku tuh..tingat2 kat dia...huhu



No comments:

Post a Comment