Tuesday, April 21, 2009

jahatnyaaa org cam ni...

today aku dpt satu mel yang tnjuk video psl sorg maid ni yang sgguh truk aku rs...
aku rs rmi org dah dpt mail ni..sorg bdk ni g jalan dkt maid dia yang dok suap baby makan, then maid tu tndang budak tuh..bila bdk tu bgun nak ke mana tah, dia tarik bdk tu n tndg kpla bdk tuh..siap pjak2 n tolak2 kpla bdk tu ngan kaki dia..then dia pnjat2 dgn dua blah kaki atas bdk tuh...n injak2 bdn atas bdk tuh....

aku dgr suara bdk tu nangis ja,sebak dada aku...even dok tulis post ni pun meleleh airmata aku jatuh...jahatnya dia tuh...apa salah bdk tuh....kalau bdk tu buat prgai pun jangan la buat smpi mcm tu skli....takde prsaan ke dia tuh...bdk kcik tu apa dia tau...nangis, mkn mnum, main berak kencing..tuh je...sdih aku....

kalo takmau basuh berak layan bdk , tak pyh la keje..balik kg tanam jagung aje...zalim sgguh...salwa kata maid tu ada mental disorder..tah la..ada mental disorder pun, sampai macam tu skli dia buat..unforgiveable...

dia tak pk ke sumday org balas balik kat anak dia nnti camana?sian bdk tu..msti ada emotional scar nnti..kcik2 dah kena smpi mcm tuh...

hmm...mmg payah skrg ni nak cari pngasuh or sitter yang bagus...wpun kita mgkin jaga anak kita dgn baik but kita pnya sitter???rezeki kita sbnrnya nak dpt yang mcm mana...sitter aku skrg, wpun aku kdg2 ada gaks bnda tak puas hati but Alhamdulillah syukur sgt..dia baik n jaga anak aku pun baik, mcm anak dia..anak aku pun syg kat dia...

PS: ni yang buat aku rs nak berenti kje n buat keje dr rmh aje mcm salwa n lyna..huhu..tpi apa aku nak buat?tulis artikel psl nutrition utk magazine???hmm..OR jual brgn import korea?heheheh

8 comments:

  1. salam lady Qay,

    kakyong pun ade tgk video tuh,. memang jahat sungguh maid tu.. Alhamdulillah kakyong dok rumah & anak2 besar depan mata.

    ReplyDelete
  2. Qay!! jahatnyer org tuh...bukan org tuh...binatang namanya tuh...Qay, email la kat aku video tuh, kwn aku ade cite, tp dia x bg aku tgk, x elok utk org ppuan katanya...huhu... tp aku nak tgk gak...nnti ko email yer..thanks...

    ReplyDelete
  3. PS: ni yang buat aku rs nak berenti kje n buat keje dr rmh aje mcm salwa n lyna..huhu..tpi apa aku nak buat?tulis artikel psl nutrition utk magazine???hmm..OR jual brgn import korea?heheheh.

    idea yang bagus, ehhe... niway, memang x patut...

    ReplyDelete
  4. wan..aku dah terdelete la mel tu..nnti aku try tgok kot usm pnya webmail..kalo ada aku email kt ko ok...zalim tulll

    ReplyDelete
  5. kak yong, jeles la dgn kak yong...huhuh

    ReplyDelete
  6. keja ja dok umah..buat magazine nutrition tu..ok gak..nt lang buat kursus adobe photoshop kat awak..sng nak urus..hahha

    ReplyDelete
  7. okes gaks tuh..buat keje penulisan ataupun buka kdi sewa buku..huhu

    ReplyDelete
  8. salam LadyQay,

    jgn jeles.. jika ingin jadi WAHM, bersedia lah dari skrg.. listdown baikburuk jadi WAHM & listdown juga job yg u akan/plan nak buat.. utk bbrp bulan pertama, mungkin harus bersedia mental & fizikal, sbb bila baru buat kerja part time, $$$ lambat masuk.. masa u bkerja skrg ni, tiap2 bulan tak pernah miss.. biasalah kan, kita dah biasa ade duit sendiri, bila xde $$, nak minta dgn suami.. hmmm.. so hv to think all that.. byk yg harus dikorbankan bukan setakat wangringgit tp juga tenaga/emosi dll.. Insya Allah, kalo niat baik, ALlah tunjukkan jln nya.. yg penting bersikap positif.. ujian dari Allah tu sentiasa ada utk hamba2 yg dikasihiNya...

    ReplyDelete