Monday, April 27, 2009

hidayah dr NICU..

arini mmg mood nak naik wad sgt down..nak buat papa pun sgt down..stress yang agak melampau n sgt tak bermotivasi..aku hnya cuba mnyiapkn slaid paeds clinic yg blum settle lg...tp since ada refer, naik gaks la..so td aku naik wad nicu tgok sorg bby prem ni..this baby parents tggal, tak nak dont know y..mgkin sb dia ada prob or mslh kshtn kot..tah la...sian dia..dah la comel, tmbam n cute....huhuhu

smbil2 tgok baby td, ada satu couple dtg nak tgok bby diorg yg dlm bilik tuh...misi soh ibu bg kan BF sb wpun ada bkalkan EBm but nak galak bby sucking..so aku dok kat meja tgh2 bilik isolation tu, dok dgr n tertngok la gak camana xcitednya both of the new parents dok cooing baby n ckp2 ngan anak dia..smbil belai2 bby tuh...it just makes me tringat balik saat aku mula2 lahirkan Zaffran..how happy was I n zulffi to have a new baby...tringat the cuteness of him, tringat balik all the memories being new parents...the smell of the baby..

smbil2 buat keje n otak n hati dok imbau kisah lama tuh, buat aku realize sumtg..yang aku dok nak sdih2 ngan zaffran n nak marah2 bila dia asyik nangis aje...aku tak ingt n bsyukur pun yang at least anak aku tu shat dan mbesar dgn elok slma ni...time ni je dia buat prgai but sblm2 ni he's almost a perfect baby...aku tak ingt yang ramai lagi ibu2 yang tak berpeluang nak dpt anak yg sht mcm anak aku..yang tak dpt nak dgr anaknya paggil ibu, even yang nak dgr anak gelak dan menangis pun takdapat....apatah lagi anak yang dpt mmbesar dgn shtnya dan smpurna...yaAllah..aku yg tk reti bsyukur dgn nikmat Mu..ampunkan YaAllah...aku lalai...

mcm salwa n hanum kata...time ni je dia nak bgntng pd aku..nnti bila dia dah bsar dan dah independent dah boleh buat suma bnda sndri, tak perlukan aku lgi, aku pulak yang rs sdih sb dia dh tak perlukan aku lgi...so time2 camni la ptut aku tmpukan all masa n ksih syg aku pd dia..nnti if ada rezki dpt adik, ksih pd adik akan mgmbil ms yang bnyak dan mgkin terkurang phtian lak...hmmm tq fren..sb remind aku all the thgs yang aku ptut amik berat n makes me feel bttr......

aku ptut lbih tabah n try cri solution pd mslh aku..bkn berlagu sendu spanjang hari...huhuhu

PS: payah nya rs nak jd ibu mithali..trasa berat tgjwab yang diberi ini....

2 comments:

  1. saat awk kahwin dulu, abg yakin awk dpt jadi ibu, isteri yg solehah mithali mcm mn awk jadi kakak yg baik utk kami.

    jangan risau, awk nak jadi kakak yg baik tu pun perlukan masa. dan sama jugak sekarang, sabar dan redha dengan apa yg dah ada. insyaAllah berkat hidup awk sekeluarga..amin

    ReplyDelete
  2. ade tag utk anda di blog kakyong..
    http://kakyong72.blogspot.com/2009/04/projek-anis-aliya-dan-menjawab-tag-lagi.html

    ReplyDelete