Thursday, September 19, 2013

Teknik Nabi : Dorongan Suami


mendorong dengan teknik Nabi bukan shja utk anak, ttpi juga pd smua org skllg...esp suami/isteri/staff dll...

pg ni suami saya tlg ironkan baju sklh anak smntra saya siapkan anak..
kami berdua terlewat jaga...

sdg dia iron baju saya kata kan:
" terima kasih abang..
sy happy abng tlg ironkan baju anak pg ni (puji hasil kerjanya)
takla kelam kabut saya ( berikan impak kerjanya) "

suami pndg saya pelik ttp dia tersenyum..tak kata apa..

saya kelam kabut nak kluar rmh, anak2 pula ber' mesra-mesraan' dlm kereta..
saya masuk pnggil suami mnta tlg buka kan pgr sb sy dah lewat..
dgn sng hati dia trus buka kan pagar tanpa banyak komen spt sllu. mukanya pula jernih aja.....
dan kemudian dia msuk rumah dan keluar gntungkan baju2 di luar..

berbunga bunga hati saya suami tlg tp xsempat saya nak puji dia sb dah lmbt..

saya smskan aja.. " terima kasih abang...sy bangga ada suami yang rajin tlg istri buat kerja rmh... cpt urusan sy hari hari.. "

suami balas.. " ok.."

more than enough i guess....^__^

Allahumma solli 'ala muhammad

No comments:

Post a Comment