Tuesday, March 10, 2009

zaffran yang tidak sihat...

Zaffran has been not feeling well since past few days....I have such a long plans for the one week stay in Penang this week...I planned to go ronda2 bnadar Aloq staq the past weekend, I planned to go n see my frens Dayah, Jihan etc, I planned to go tgok wayang n dating wif En Abah as my bday treat, I planned to go  shopping or window shopping at Jusco today, but as Zaffran has not been feeling well, an always cries n cling to me, its hard for me to go out and left him with Tok Ummi as planned..thus leaving all plans burnt to crisp...sob sob.sob...

last night Zaffran asyik bgun n nangis..mcm kesakitan...aku dah tkut..tkut kena febrile fit..dan mcm2 bnda pnyakit yg bsarang dlm kepala aku tgh2 mlm tuh....hidung dia meleleh tak hnti2....asyik batuk..bila batuk kuat sikt, dah jaga n nangis2...aku tak berani bw g GP sb Zaffran pnah kena alergik reaction to antibiotik..aku nak tggu blik esok gak n bw direct jmpa Paeds di HUSM...aku just call Paeds Dr Suhati n tnya bout his condition..n beli je ubat as suggested..tu pun bg PCM je...sok InsyAllah bw direct jmpa..takut nak bw ke GP yang aku taktahu diorg tuh pakar ke tidak bout paeds or main agak2 je..sb ubat utk paeds kn ikut berat n umur budak..bkn main bg..kalo paeds nak bg ubat, dia akan tnya dulu berat bapa...bru kira dos...but kalo doktor biasa, main bg je..itu yg aku prsan...doktr kat paeds pun sllu usung kalkulatr diorg tuh n buku kcil bout ubat2...tuh yg aku pun agak paranoid jd nya..huhuhu...

sian zaffran.,.rusk yang sllu suke pun tak nak mkan...susu ibu je nak..mata dia dah merah2...muka mmg tak larat sgt nak main ke apa...nak bdukung aje...smlm, dia melalak tgh malam, aku bg nyusu but dia gigt aku sb dia taknak nyusu but aku soh dia nyusu...dia nak aku peluk dia n dodoi dia n bsabar dgn dia...nak meleleh airmata aku...pntg nmpk ibu, trus takmo dkt org lain hatta abah...nak juga pd ibu...sian Zaffran.balik kg nak g jalan2 main2 dgn wan n tok ummi , dmam plak...ni Zaffran dah tido atas bouncer aku ms bby dulu...Tok Ummi yang dodoikan..n Tok Ummi pun trus tido sblh zaffran mcm ms dlm pntg dulu..huhuhu...

No comments:

Post a Comment