Monday, March 16, 2009

web yg bsawang..

ini zirafah saya....ghenyih plak dia nak tgkap gmbr ni...

ini berus rmbut sy mcm ibu punyerrr...

nmpk tak gigi baru sya?comel tak rmbut bru saya?



dah dkt smggu blog tk update..labah2 pun dah bnyk naik...bkn tkde mnder nk citer but tkde ms...mzr smkin sht..Alhmdulillah...aktif main n mkin kerap asyik jtuh tgolek...kki tk kuat lg, but dah bdiri sakan mcm org dah lm boleh jln...bkn boleh dithn2...maunya mnangis...hsilnya, tgolek jtuh...smlm ms mkn dia sbuk bdiri tepi dinding...dah pgg, dah thn but tgolek gak..hasilnya mnngis mcm kene dera, siap meleleh airmta...last2 nenen, tido trus...nsi pun tk bis mkn...

sjak zaffran tk sht lst week, aku prsan mnjanya pd aku bbtmbh2...mgkin last2 week aku bz sgt, bila blik dah tk lrat nk lyn sgt...so lst week bila dpt bcuti smggu n mlyn zaffran, dia bkn main mnja lg..klo tgh2 mlm, dia akn bgun n pnjt tido atas dada aku, perut aku, atas lgn..klo tjaga mlm, aku sua tgn n pluk dia rapat k dada, trus lena...n pntg nmpk aku tkde..mula mcri2...wknd bru ni, aku naik solat kat atas..dia dah pnjt tgga smbil mulut sbuk mmanggil brgkali..sbuk nak naik cri aku smbil kpla tjnguk2 aku kat ats...sayangnya anak ibu ni...bila mkn abah suap, mkn sikit aja..kdg tu siap nangis lagi..kalo ibu suap, mknnya abis smgkuk...mgkin ibu jnis tak ksh kot abis zaffran selet mulut kat sluar n bju ibu.,..heheh..comotnya bkn stkat anak, ibu skli...hasilnya, stiap kali bg mkn anak, ibu kena mndi n tkar satu psalinan..smpi abah kata, bju ibu yg bnyak drpd abah...huhuh

skrg klo nmpk ibu pam susu, dia dah mule dtg n sbuk tgn pgg2 pam tuh..n mata tuh tk lps dr pndg susu dlm botol...brgkli tau itu adalh mknn dier..slgi tk sudah pam, slgi tu la dia sbuk nk main pam tuh..n bila amik susu nk pg smpn, mt dia dok ikut mn susu tuh pg...hsilnya, kn la upah ngan susu juger...sian dier...

nmpk ajer masa amik kt nrseri smlm,dia dah gelak2..cpt jer bgerak pd aku...hmmm..bby aku mkin bsar n mkin pndi...kdg2 bila pnt, dia buat prgai rs nk mrh pun ada..then kmdian rs bsalah sb nk mrh...dia bkn thu apa..kita yg kn bnyk bsbar..jd ibu ni mmg kn bnyak sabar..sabar dr sgala hal...apa2 pun anak juga yg diutamakan..bila sbuk d opis, n takde ms sgt nak layan dia, trsa sdih bila blik ptg, pgasuh citer pkmbgn tbaru zaffran..dah boleh itu dah boleh ini...rs rugi tak tgok sndri dapan mata...n bila balik umah awal2 lg dia dah lena...tak dpt nak main...kalo boleh ptg tu balik nak layan dia aja...but balik nak msak, kms umah..bg mkn anak abah...then dia dah ngntuk , dah tido...takde ms nak main n layan...kdg2 jeles, ptg2 je zaffran dah cri abah, ajak g jalan...tk pndg dah ibu ni..sb tahu ibu takkan bw kuar pun...kalo main ngan abah, siap gelak2 mengekek2 lagi..ngan ibu gelak gak but tak skuat abah..napa eh?sb ibu dah pnat dgn sgala2 hal tak larat nak agah kuat2 mcm abah kot..huhu...tp bila lapar, ngntuk sume cari ibu...smpi abah kata, " nak mkn ja cri ibu, nak main cari abah...."


hmm..mcm2..kdg2 rs, takde yg lain tp ada zaffran sorg sudah ckup bg aku...huhu...

No comments:

Post a Comment