Saturday, January 10, 2009

Zaffran during feeding time...



Zaffran skrg suka betul makan..kalo riba dia n makan dia mesti sbuk nak capai juga pinggan mangkuk apa yang ada atas meja tu..if tak dapat, abis plastik meja dia nak tarik msuk mulut..smlm aku mkn kuew tiaw smbil riba dia..evry suapan kuewtiaw kat mulut aku dia nganga sb ingt aku nak suap ke dlm mulut dia...sian sgguh..last2 aku bg biskut teething bg dia pgg n mkn sndri...kalo nmpk ja aku siapkan bubur or puri dlm mgkuk dia, dia dah mjerit2 tak sbr nak mkn..smntra nak pki kan bip, nak dduk, dia dah mjerit2 bunyi mcm masa dia nak mnyusu..Zaffran ada satu bnyi kalo dia nak mnyusu..bunyi tak sbr..kalo dia bnyi cmtu, dah tau dia nak mnyusu la tu..hehehe.
minum air lak nak mnum dlm cawan mcm org bsar..bgi dlm botol msti takmau minum..dia baling ja botol..bila aku mnum, dia tgok ja smbil mulut terkunyap2 mcm minum air..bila bg kot cawan, haaa..abis tmpah bsh bju..bnyak yg kluar dr yg msuk..lps mkn ja..mmg messy...bersememeh muka ngan maknn..kalo mkn biskut smpi kat kening pun ada..hehehe...lps ni nak bg fruit puri lak..bnyak resepi dlm kpla ibu ni..tak sbr ja tggu zaffran lg bsar..huhuu..pstu bila dah mkin bsar ibu rindu kat zaffran yang kcik2 la....

2 comments:

  1. kakak..i knew that sound when zaffran want his mummy's milk..hahaaa..sgt rindu pada zaffran lately...zaffran sgt bijak budaknya..dah teserlah kepandaian dr kecik...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..hsil bnyk bc quran n mkn all those supplmnt spirulina sumer...

    ReplyDelete