Friday, January 2, 2009

6bulan sudah

1 Muharam 1430H

arini Zaffran Rizqi dah ckup 6bulan ikut kalender Islam..lahirnya pada 1Rejab 1429H..sekejap je ms berlalu...dulu tau tido je and nangis..but skrg ni,mcm2 dah dia bleh buat skrg..dah mcm2 prgai dia ada skrg ni...dia dah pndi meniarap n guling n dok jd bulldozer(menyondol ke depan nak menyukur) but sehari dua ni dah pndi guna tgn utk tarik bdn dia ke depan..takde lg dok sondol2 kepala ke depan..heheh..dia dah pndi main Cakk...kalo ttp muka ngan langsir atau slimut atau bntal, dia dah pndi trik kain tu bila lmbt Cakk dia...n kdg2 tu dia dah ready nak gelak bila org nak ckp Cakkkk...n bila aku nyanyi "round around the garden like a teddy bear, One step, two step, tickle under there.." smbil main jari aku kat tapak tgn dia n trus geletek ketiak n perut dia, dia dah siap nak ketawa bila aku mula main...dah xpect aku nak geletek dia...

n smggu ni dia syik merap ja...takmo dok, asyik nangis, nak kena dukung je..nak org main ja ngan dia...dan dia dah pndi kalo lmbt ja angkat ke dia akan nangis smpi selak...meleleh2 airmata..sdih aku...mlm plak jaga mnyusu sejam sekali smpi susu nak pam hntr nsri pun skit ja...smpi aku pun naik stress sb pnat bdn n susu tak bnyak sb dia asyik mnyusu je...kdg2 rs mcm nak p cri tmbh bg susu formula ja but aku kuatkan smgt gak, pam gak susu, mkn oat n susu bnyak2...bg motivasi diri baca review kat Susuibu.com..penat..mmg pnat...but sumanya utk anak...aku tpikir, if ummi bleh mnyusukan aku adik beradik 7org slma yg boleh..almost 14years, takkan aku bru 6 bulan dah nak give up kan..huhu..

kdg2 aku rindukan zaffran yang bby dulu..kecik n comel...rindu nak pluk zaffran yang dulu..but zaffran yang skrg lbih mghiburkan sb dia dah boleh macam2..dah pndi bnyi2 suara bila lmbt angkat or bila dia seronok n happy...bila dia ketawa n snyum, rs dunia ni bseri2 je...

Im really looking forward to the next few mnths...tk sbr nak tgok apa dia pndi nak buat..hehehe

No comments:

Post a Comment