Thursday, March 18, 2010

gatal tangan..



aku nakkkk buku niiiiiiiiiiiiiiiiiiii..takde org nk bg free???hahaha






aku sudah dua tiga hari mula terasa gatall...gatal bkn sebarang gatal..ttpi gatal nak mmbli buku...tak kisah la secara online smada secondhand atau pun 1st hand...ataupun di kdi buku...aku, msuk kdi buku mcm masuk kdi kasut...berjam2 duduk pun takpe..rs nak belek smua satu persatu...


bru ni baru saja abis membeli buku2 dr mph...dan bila mana buku2 mula habis di baca, ditambah melihat sana sini iklan2 pesta buku yang aku sekian tahun tak dpt lagi pergi sejak  duduk di kelantan ini, membuatkan aku trasa lagi gatal nak bli buku..huhuhu... kwn2 di ofis sllu tak paham mcmana aku boleh memaxsimumkan had cukai buku aku setahun shingga ke rm1k ataupun lbih dengan hanya membeli buku..apatah lagi bila aku sering ke library usm meminjam buku....pd mereka seribu ringgit sethun banyak utk mebeli buku..pd aku..sikit cuma...sbnya kerana buku, aku sggup menghabiskan duit.....agaknye kalo buku boleh ditukar dengan emas, sdah berderet gelang emas di tangan kaki leher ku..mgkin sdh aku bongkok sparuh kerana terlalu berat dgn emas....tp pd aku buku adalah ilmu...buku adalah kehidupan..dengan buku aku menimba ilmu..dengan buku aku menimba kehidupan....maka, tak kisah la kalau buku tu tak dpt ditukar gnti dengan emas ataupun duit atau nilaimnya makin menurun..kerana aku puas dpt membaca buku....


mgkin satu hari nnti impian aku utk mbuka book cafe akan tlaksana dan buku2 tadi akan membawa untg utk aku???mudah2an....


owh tgnku sangat gataaal nak beli bukuuu.....xde org nak bg buku free atau voucer buku free??


1 comment:

  1. Bagus rajin bersahabat dgn buku...tapi kena varietykan pembacaan. Jangan asyikk dgn novel sahaja, general knowledge lain, world history, politics, child upbringing, education, psychology, dll juga perlu tu.

    ReplyDelete