Tuesday, February 17, 2009

my poor boy


17 feb 09

td ptg as usual aku p amik zaffran..dia nmpk je aku trus nangis..pdhal sblm tu ok...kak ani bru sdh mndikan dia tgh pakai kan pampers dia...aku amik dia..bg susu ebm pun dia still nangis..so aku amik n pluk mcm BF n aku bg ebm..bru dia ok mnum..then abis sebotol dia nak lg so aku BF dia...then smbil2 Bf tu, kak ani ckp.." qay , Kak Ani nak mnta maaf sgguh2 ni...." aku dah plik napa lak kan..then dia kata. " td Kak ani g solat Zohor..dtg2 blik tgok Zaffran tgah selak ...kak ani tanya bakpo nya...rupanya Zaffran tkepit jari dkat safety gate tuh.." aku.."HUH??" terkesima kejap...

then dia citer yg budak2 suma tgh tido..Zaffran baru je tido so dia g solat jap..anak dia (yg mmg tlg ngasuh bdk2 ) tggu all the kids n baby..then ada sorg bdk nangis, so anak dia nak g nak dodoikan balik bdk tuh..pagar yg asingkan the baby or infants 2,3 org tu left open la..dia pusing jap ja, tgok2 Zaffran dah nangis...Zaffran dah jaga pdhal bru tido dlm 10mnit cmtu...dia bgun trus g dkt pagar tu nak berdiri...so jari dia tersepit celah pntu gate tu..agak bngkak n merah tgn dia...kak ani yg dtg2 tgok dia selak nangis , terkejut n dia kata lemah lutut2 dia...terduduk dia skjap sb tkjut..dia tkut jri patah ke apa....dia kata lg" ni pun Kak Ani dok rs lemah smgt lg ni...Maaf Deh...Kak Ani tggal sementa jahh..buke g mana, g semaye sementa jaa..dok sampaa 10 minit...."

aku tergamam gak but aku snyum ja...aku nak marah pun nak watpa..bnda dah jadi..n aku tahu Kak Ani bkn sngaja..aku tahu dia sgt cermat jaga bdk2 ni..lbih drpd anak dia sndri..but bnda nak jd kan...so aku kata " takpa la Kak Ani, bnd nak jd..dia pun mmg tgah buas...dkt umah pun mmg takle tggal lgsg sb dia dok pnjat sana sini..."

balik2 aku bgtau Zulffi...dia berubah muka kjap..tkjut n sdikit marah brgkali sb anak dia sakit..aku sdih gak n sian kat Zaffran..but nak marah pun takle watpa....kalo dok umah pun brgkali akan jd gak..bnd tak sngaja...mcm aku kata dkat Ija, kalo bleh aku nak ltak anak aku dlm bola getah yg boleh dok dlm tuh supaya dia sntiasa slmat n takde luka apa..but I thnk thats part of growing up..kalo takdak luka apa bkn bdk laki la namanya kan......tgok Pak Njang Ammar Zaffran, jahit kat kpla bapa kali but cerdik gak...heheh

ni Zaffran balik td trs tido n tak jg lgsg kcuali myusu..pnat kot seharian tak tido kcuali 10minit tghri tu je..sbuk nak main kot...n mgkin sb tgn skit...mgkin sb tu dia nmpk ja aku trus nangis sb sdih kot tgn dia skit n nak aku pluk nak cmfort..huhuhu..siannn anak ibu.....

1 comment:

  1. Salam Ziarah..terjumpa blog qay time blo-hopping. i am salwa, Lyna's friend.
    hope Zaffran is fine..
    budak2 nak kuat&cerdik ni mcm2 la kena,kdg jatuh buai(my doter,my son slalu jauh buai dlm jagaaan i sendiri)
    anyway,baik la bbsitter tu,sebab dia jujur,mengaku silap dia..padahal kalu dia tak bagitau pun takda yg tau,tp ALLAH tau..untung u dpt dia ye..
    do visit my humble blog ya :)

    ReplyDelete