Monday, February 9, 2009

dugaan yang dtg bertimpa

9 Feb 09

mak tuk n wan sdah ke rmh Maklang..tggal di sana smntra nak recover..abg slps hntr zaid ke asrama pg esok akan ke rmh Maklang mjaga wan kmbli...abu kata wan nmpk mcm tak seronok..probably sb dok d rmh yg tak dikenali n tak biasa..wan wpun ada pg umah mak lang or anak2 yg lain tp dia sllunya tak mau dok lama..tak slsa barngkali..tmbhn plak abg takde...umi cite ms abg dah balik ke Bertam, wan mcm merajuk sb abg takde..dia mcari abg..mkn tak mau,mndi pun tak mau..brgkali terasa khilangan abg..hmm camana la abg nak blik ke korea mgu dpn...mgkin dduk di rmh maklang lbih mmudahkan abumi nak pg jnguk n tlg2 maklang mjaga wan n maktok...kaki mktok yg pth tuh, amik ms 2,3 bln juga nak heal..tmbhn plak mktok dah usia warga emas...lg amik ms nak smbuh....

skrg ni umi ada d KB..tmnkan makcik pakcik dtg ke sini utk buat VP shunt...tumor makcik yg sudah sbsar telur ayam kata dktr, perlu dibedah dgn sgera..tak bleh tggu2 lg..kalo dlm mgu ni juga Ot ksg, probably akna buat trus..risk, 50 -50..taktahu nak kata...aku paham apa yg tersirat drpd apa yg pkcik ceritakan...mgkin tidak mahu mnyebutnya but aku phm..risk utk after Op,mgkin in recovery phase mgkin akan mguji pakcik n esp makcik dan famliy dgn lbih hebat...mlm td aku bgun amik pampers Zaffran, pakcik msih blum tido...pdhal sudah di awal pg..mgkin hati yg resah dan gelisah mbuatkan pakcik tidak boleh lena...tmbhn pula, pakcik tak boleh msuk wad jmpa ngan makcik seawal pg slagi bkn waktu melawat...brgkali pakcik mghitung saat dan jam yg blalu utk bsama makcik...kalo aku, brgkali juga bgitu...makcik spt biasa cool aja...siap bleh melawak lg utk makcik kenenkan Dr faiz , anak sdara kwn pakcik yang hensem dan btugas ti wad 3 Utara tu utk kak lang..hahaha..makcik...spt biasa tidak pnah surut dgn usikan dan snyuman...dia kata, tak tkut pun tido spital ni..kot la berantu ke..hahaa..aku gelak je..mak cik makcik..quran atas kpla pun takkan takut lg..bkn ada apa pun...

apa2pun aku mdoakan yg tbaik utk makcik...kalo ikutkan hati aku juga ingin sntiasa berada di wad menemankan makcik...tp aku juga pnya tgjwb di HUSM ini merawat psakit aku...dan aku juga ada zulffi dan zaffran yg perlu aku tkcre d rmh...apa2 pun, aku bdoa moga makcik trus sht dan akan cpt smbuh spya lps ni bila balik umah maktok bleh berebut mkn lagi spt dulu...amin..

No comments:

Post a Comment