Tuesday, May 27, 2008

tak sabarnyer rasaaaaa....

tggal bbrapa mggu lagi utk aku mdakap dan mcium anak di dlm kndgn aku ini...stiap saat aku menanti dgn penuh debar dan sabar..aku trsa smkin besar dan berat pdhal tiada perubahan yang ketara sgt sbnrnya....kaki aku yg smmgnya sdah bngkak smkin bngkak.tgn2 aku chubby2 belaka smpi dr cincin aku yg 3 hnya satu yang boleh pakai, cincin kwen yang smmgnya di beli dgn saiz yg bsar...cincin putih berbentuk hati aku itu tpksa dismpan dahulu krana boleh msuk tp tak boleh kluar..huhu..seriusly, aku miss baju2 aku, jeans aku...huhuh..well lgi 5 mggu je pun..sabar ye qay...hehe..

brg2 baby suma dah siap.cuma blum kemas msuk beg saja lagi...suma ingtkan aku spya sgra simpan n siapkan brg ltak dlm kete, sng jika bslin awal...hmm..nntila...apa yg ditgguhkan pun aku taktahu...ketidaksabaran utk menntikan khdiaran anak ini mkin kuat..apatah lagi bila memandang brg2 yg tlh dibeli, mcium bau bdak bby yang sdh semestinya sinonim dgn baby..=) ooohhh..sgt tidak sabar...cuma brg2 utk ibunya slps bslin je blum beli..hehehe...lihatkan...anak juga yang diutamakan daripada ibu sndri...inilah kasih dan sayang ibu yang aku sndri mula rskan...perasaan kasih pd anak yang bakal lahir ini smkin kuat..smkin rs dkt dgn aku..bkn tidak sayang slama ni, tp sejak akhir2 ini prsaan itu mkin kuat apatah lagi sjak anak ini mkin kuat bergerak dan menujah2 perut aku spt dia juga trsa tidak slsa kerana smkin bsar dan ruang utk bergerak smkin kcik, mbuatkan dia smkin kuat mencari ruang shgga kdg2 buat aku trasa skit..kdg2 trsa spt dia mnolak kakinya ke bhgian bwah yang dkat dgn buah pinggang aku dan bhgian pggungnya menolak di bhgian atas perut.lenguh barangkali anakku ini..hehehe ..kdgkala mcm bby siku atau menolak2 tgn nya ke perut aku....nak cri ruang kosng utk bergerak lagi kot..heheheh..seronok n indah sgt rs...lps ni sure aku akan miss all this feeling...a bond that I share wth my baby...

sjak aku mngndg, aku lbih rapat dgn ummi..barangkali slps aku sndri merasakan penat jerih n tidak selesa dan prasaan mgngdg itu sndri..barangkali apa yang aku rskan hnya sdkit drpd apa yg ummi rskan smsa mgndgkan aku...aku kira tmsuk dlm kaetgori yang beruntg sms mngndg...aku tidak ada alahan spt loya2 yang melampau, muntah2, tidak lalu mkn, pecah kulit perut, pigmentasi dll...aku sht, lalu mkan shgga berat aku naik dgn bnyaknya...dan alahan kulit sikit2 di awal khmilan...sumanya buatkan aku kdg2 tlupa yg aku mngndg shgga baby bergerak baru aku yakin n rs aku smmngnya mngndg..kiranya mmg tuhan sygkan aku..diberi nikmat yang sdemikian rupa..syukur Alhamdulillah.....hmmm moga hari2 yang mdtgkan aku akan btmbh kuat dan sht insyAllah...smga anak ini lahir dgn smpurna dan sht akal fikiran dan tbuh badan...amin....

No comments:

Post a Comment