Wednesday, July 22, 2009

wed's dila..the dearest of frens...

Last weeknd I went to Dila's wed at Putrajaya....Dila is my dearest fren of all frens I have...kitrg dah kwn baik drpd matriks lagi...kitrg start baik since Kelab Tkd...masa tu, iqbal baru nak mula ngorat dila n zulffi me....hahaha....dulu, kalau zulffi nak call ckp dgn aku, dia akan call Dila sb Dila ada hp..aku takdak lgi..time tu bkn cam skrg,,,suma org ada hp..aku msuk UKm bru guna hp...Dila akan naik dr tgkat 2 ke tgkat 4 asrama utk bg kan hp pd aku...

atau pun dila akan jd msger utk bgtau nak jmpa ptg ni ke apa...sllu kalau bjumpa di kafe B sllu atas urusan kelab dan sllunya akan ada Dila dan iqbal bsama dan juga Ewe...kitrg ajk tetinggi Kelab Tkd...the irony was, Ewe presiden kelab, Iqbal, Timb Pres 1 dan Dila Timb Pres 2 n Zulffi was Exco for Hayat 1 n me Exco Hayat 2..the 4 of us end up with each other, me n zulffi , Dila n Iq...we were very close..I spent so many nights in Dila's room,hang out, lepaking s di Mtriks..

then Dila went to UMS n me to UKM..sdih sbnrnya but life must go on...we still cntct with each othr..Dila tak pnah lupakan aku.sllu hntr surat n gift n pressies from sabah..I still have gelang2 yg dia bg...aku mmg gile gelang..dr dulu smpi skrg...bila Dila balik cuti, aku akan pergi ke rmh dia lepak n tido2 sana..tiap thun aku akan tido sana...buat aku dah biasa n kenal sgt dgn family dila...famliy dia dah mcm family ak dah...kakak2 n adik2 dia sllu buat aku mcm adik beradik sndri...seronok ada ramai adik beradik perempuan..hahaha



Then bila dah keje, aku kdg2 pg juga..if tak lepak dgn dia...ada juga dia dtg lepak umah aku dkt BTS..penah kitrg gi tgok midnight movie dkt midval..marathon tuh..blik mlm tu ngantuk gile..sok lmbt bgun...hahaha..bila aku ondh ke USM, kalau aku ke Kl kdg2 Dila akan amik d LCCt..teman g apmnt gigi, lepak2 n hntr blik ke Lcct...

why aku kata Dila is the dearest fren of all sb dila dr dulu smpi skrg, sgt memahami aku...mudah aku citer dgn dia..apa2 pun dia akan tetap backing aku walau apa yg berlaku..dia sggup tlg aku in watever yg dia boleh buat..dia sggup dtg amik aku mlm2 di LCct. tlg itu ini...tak penah berkira..spnjng berkwan dgn dila dr 2000 till now, tak penah dia bermasam muka dgn aku..aku je yg ada merajuk dgn dia..Im so sori dila..huhuhu...



Juwa, adik Dila

masa aku kwen. dia yg jd pengapit aku...sshpyh dtg jauh2 smpi mlm utk jd pgapit aku dan ada utk aku that day....tido mlm sblm nikah tu atas katil bilik pngntin...asal aku gerak or pusing sb tak lena tido dia msti tnya.."ko ok ke qay?" ptt aku yg tnya dia sb dia tetamu aku..huhuhu..Tq so much dila on that memories...



me and kak tie

Kak Ima, ika n me



us with the pengantin



and for Dila's wed, macamana sshpyh pun aku msti akan dtg juga..bcos she's my bestest, my dearest fren...satu je yg aku regret, aku tk ada ms akad nikah dia.sama mcm masa kndri Imah dulu.....aku nakkkk sgt dtg..but dgn takde transport utk pergi, with my son yang tak nak duduk asyik merap, aku tak dpt nak pergi...aku rs sayu n sebak n sdih sgt sb tak ada pd kndri tu as Dila harapkan..aku tahu dia nak aku ada time tu..aku ada bsama sejak permulaan kisah cinta dia dan Iq, all the up n down in the realtionship, aku tahu how hard it is for her n Iq to keep on going tru all the PJJ n hardship etc..I wish I was there during the akad nikah to calm her down ms tgh nervous, berdebar nak jd istri Iq, to share the happy n memorable moments with her....
How much I wish I can be there as her fren, aku cant forget that I'm a mother n wife first
before a fren..title yg satu itu aku takle lupa kan sb with that come a responsiblity...yg aku takle nak tggalkan...and that responsibilty buatkan aku sdih n in regret cos I cannot be a good fren to her as she has all this time....

But not being there does not makes me forget her n sending her the best of prayers from far afar..I wish dila n Iq would be very happy n be a good 'zauj' to each other...I wish them all the best in the near future with lots of happy endings...marriage life is hard..it need lots of patience, toleransi, understanding tru up n down in life...I know, both of them would miss each other when Dila is back in Netherland to cont her Master n work n iqbal in watever part of the world he is..but i know they can stand tru all the trial like all theseeee years....

selamat pengantin baru Dila n Iqbal...

2 comments:

  1. salam lama tak menyinggah...
    banyk nyer foto... suka tgk foto pengantin tu...
    happy nyer... semoga berbahagia hingga ke akhir hayat... baru kahwin dah nak pisah semula...

    ReplyDelete
  2. Thanks dear for writing this about me & iqbal..you are such a wonderful friend! Thanks for coming all the way from Kelantan just to attend our wedding! Love u! Keep in touch okayyy!
    Love, Dila&Iqbal@Holland

    ReplyDelete