Thursday, July 2, 2009

aku yg utama di hatinya....

mlihat gmbr2 zaffran rizqi hatiku diusik sendu yg dtg btndg..skjp sjer ankku sdh bsar..drpd skcil tlpak tgn ku kplnya kira sdh sebesar bola birunyA....dulu kaki spnjng jariku kini sdh mlbihi jariku..mewarisi kaki gajah abh dan ibu....haha

sdh pndi bkata2 sdh pndi memahami apa yg disuruh.sdh ada ksukaan dan kegemaran....skjap sj ankku sdh bsar..dan dua hri lgi dia akn berumur satu tahun..

daripada hnya mnum susu aku, kini, dia sdah makan mcm2...aku sedaya upaya cuba nak msk juga bekal pgi2 k nurseri spya dpt juga dia mkn air tgn aku....aku cuba juga makesure susu aku ckup utk dia tk nak cmpur susu formula sb nak dia dpt yg tbaik drpd aku dan aku nak dia trus bfeed sb itu sj ms aku dan dia yg pling dkt...

aku gmbira bila dia sllu resah bila ibu tidak bsamanya, bila dia tgok ibu naik atas dan tggl dia bsama abahnya..sb aku thu dia dambakn aku lbih drpd abhnya...
aku gmbira dia mnangis cari aku dulu bbnding abhnya sb aku tahu aku yg utama d hatinya...

mgkin aku selfish tp aku rs itu yg spttnya sb aku yg bw dia k sn sini 9buln, aku yg sntiasa dkt di htinya , aku yg merasa tndgn kakinya dlm perut ku dahulu..

ku cuma bdoa agr ankku ini trus mbesar dgn sht dan mjdi ank soleh yg cerdik pndi yg bkl memimpin ummah kelak..aminnn




2 comments:

  1. Qay,
    Insya Allah, kasih anak2 unconditional.. so kita pun harus begitu sehingga anak2 dewasa, tetap tidak bersyarat walau depa bakal ade keluarga sendiri... uhhh, jauhnya daku cuba menjangkau... harap2 begitu lah, biarlah ibu yg sentiasa dekat di hati anak2, sampai bila2.. :)

    ReplyDelete
  2. tq kak yong..bila anak makin bsar nnti dan ada insan lain di hatinya msti sy sdih..huhu..but life must go on kan..heheh

    ReplyDelete