Thursday, June 7, 2012

pulih...

Zariff Rayyan....  pelatih jiwa saya mjd org yang sabar dan berlapang dada..


alhamdulillah...sdikit demi sedikit semngat saya pulih...dua tiga hari ini, sy trus2an gagahkan diri yang kepenatan akibat tidak ckup rht dan tidur untk luangkan masa bermain bersama si kecil2 di rumah..melayan kerenah mereka...


zariff tidak sihat sejak smgu..batuk, slsema..mbuatkan dia tidak selesa dan trus terusan menangis dan throw tantrum...ttpi alhamdulillah, dua tiga hari, sy sabar..cuba utk tidak naik suara dan naik angin...bukan salah dia tidak sihat...semua Allah yang beri utk melatih sy mjdi ibu yang lebih penyabar..alhamdulillah..mlm td sy dpt lena tidur..walaupun si kecil dua org msih nak mbuas, sy biarkan mereka main muka sya, pusing2 atas katil, menggeletek adik di dlam kesuraman lampu bilik tidur...biarkan...lama2 mereka lelap sndri..saya?? sudah hanyut kepenatan...sy pejamkan saja mata melihat baju yang belum berlipat dan mainan yang bersepah di luar..esok2 aja kemas...anak2 perlukan saya lbih dpd baju yang di dlam bakul...
dua tiga hari ini, setiap hari, sy cuba seawal pg smpi di pjbt, luangkan masa sblm keja atau smbil2 buat kerja mdgr pgisian dpd IKIM yang boleh dimuat trun...alhamdulillah..sdkit sbnyak mgubat jiwa saya yang serasa ingin patah dan rebah...itu sja yang sy mmpu buat utk mngisi ilmu di dada saya...saya tidak mampu utk ke masjd meninggalkan anak2 mencari ilmu, skdr mdgr di alam maya ataupun jika ada program ilmu di USM yang boleh saya hdirkan diri...alhamdulillah, bertepatan skli dgn Hospital Mesra Ibadah, HUSM bnyak skli mngnjurkan mjlis2 ilmu setiap mgu...smpt atau tidak sahaja utk pergi...nak atau tidak sahaja....selagi diberi kesempatan, InsyAllah, sy cuba dan akan trus mncuba....insyAllah..bkn mudah mjdi ibu yang baik...bkn mdh mjdi muslim yang baik..


mudah2an diberi kekuatan dan kelapangan dada utk trus mhadapi kerenah si kcil sy...

No comments:

Post a Comment