Tuesday, September 21, 2010

DIA berikan dan DIA ambil sekelip mata..

mlm td awal aku dan zaffran melelapkan mata kami kerana Inche Z tiada d rmh bekerja...dan aku sndri sdh  kepenatan yang teramat dan zaffran sndri sudah manja terlebih2...


 jam 1130mlm aku mndpt sms dr Biras aku , Ati yang dia sdh melahirkan bby boy...my first nephew..hihih....ati bersalin 2 weeks earlier...Alhamdulillah...sume slmt..sukanya hati  kerana bru mgu lps kami bersmbg psl psdiaan bersalin dan sbuk membli car seat yang sama buat bby kami..hihih...dah bsalin..Tahniah....agaknya bila la Hilman boleh jumpa Ayah Pi dan Cik qaynye yerk....msti lmbt lg...hihi...so mama sdah ada dua cucu boy..harapnye yang akan dtg ni girl la pulak yer...


aku bgun solat Isyak, dan mula teringatkan adik Syamil yang akan fly ke UK jumaat ni...sebak rs sb tak dpt nak hntr di KLIA...dan tak dpt nak spend ms yang lama dgn adik raya ritu...lps ni sure makin sunyi dan kosong rmh kami di BERTAM avenue...dan for sure Zaffran akan merindui Ayah ciknya sorg...antara rmi2 uncles nya, nama Acik aja yang dia sllu sbut dan pggil....kenapa ya?agak2 lps ni balik dia kenal lagi ke?


hampir pkul 2 lbih baru aku terlelap...terjaga kembali jam 430pgi bila mndpt sms dr seorang sahabat memberitahu akan pemergian anaknye ke Pangkuan ALLAh...sdih yang teramat bila mndpt khabar itu....sebak kerana sahabat baik ku  itu perlu melalui dugaan sebegitu rupa apatah itu anak pertamanya...tapi apakan daya kita hmbaNya yang berada di dalam kekuasaanNya...ssguhnya DIA yang lebih mengetahui yang terbaik buat hmbaNya...InsyAllah  Inas Mardhiah akan menanti ibu dan ayahnya di syurga kelak...


sahabat....aku trut berduka atas pemergian Inas.....moga kau tabah dan diberi kesabaran mghadapi dugaan ini....InsyAllah Inas akan menanti kau disyurga nnti...



2 comments:

  1. salam qay. baru jenguk2 blog ni. lama lost contact.

    -soffie

    ReplyDelete
  2. Aturan ALLAH begitulah....hanya ALLAH saja yang kekal...kita manusia diuji dengan kelahiran dan kematian

    ReplyDelete