Friday, August 6, 2010

kerana kasih hamba turutkan jua...

hari ni menu simple saja..but simple pun yang memang menepati selera ibu berbadan dua ni yang tak menentu..

mula2 nak makan mee kuah..tiba2 tak mau plak....trasa laaa nak mkn bnda lain..
tepon la ke Inche Somi di pasar suruh beli bahan2...nasib la kwn tu bru je smpi...

jd nya, tghri siap2 siang ikan ayam bla bla bla...siapkan la menu utama...

kurma daging dihiris halus, masam2 sb letak asam keping banyak..baru terasa di lidah yang tak berapa nak rasa...(kalo abu msti takmo makan...masammmmm hihi)



then ini juga.....nyum nyumm



kerabu mangga muda..n yang lebih sedap pelam telur yang memanglaaaaaaaaaaaaaa masam tak hingat tuhhhh...ditmbh dengan serai dan bunga kantan, dan juga ikan bilis dan ikan kembung goreng garing...sedapppppppppppp......

dan yang ini laaaa hasil belas ihsan kasih syg Inche Somi...

ikan kembung bakar dicicah air asam...sama ikan tuka bakar...


penat2 balik solat jumaat si isteri dah mnta tlg bkrkan ikan tgh2 hari panas merembang tuh...dengan muka yang konon2 sdih n teringin gile, yang membuatkan Inche Somi tak smpi hati nak kata, "nnti la...panas tuhhh".. Terima kasih sayang......hehehe

maka makan la nsi saya di tghari yang dah lewat dengn penuh seleranya tapi tak bertambah pun nasi...sb penat masak dan bersilat di dapur dua, tiga jam...huhuhu..

tapi kurang2ny, berselera la juga....dan ptg ni menyicah mangga telur tu ngan garam dan kicap gula...aduhhh..kecurrrrrrrr.....





serangkap pantun buat Inche Somi...

Nasi lemak buah bidara
sayang selasih hamba lurutkan jua
Buang emak buang saudara
kerana kasih hamba turutkan jua...hehehhe...Tq abangg...


5 comments:

  1. huish jangan main ooi, kami yg dengar cerita pun meleleh air liur. Semua tu boleh buat patang larang makan diketepikan. Salam dari rumah Teh. Abu

    ReplyDelete
  2. alamak hai...bahgianya..hehhehhe

    ReplyDelete
  3. en. abah n anak2 suka sgt kalo akak goreng ikan+sambal kicap tu. anyway salam ziarah dipagi hari.

    ReplyDelete
  4. Hi, hope it's OK to contact you here. We would love to include your blog on our giveaway search engine: Giveaway Scout (http://www.giveawayscout.com). Have a look and if interested, use our online form to add your blog (http://www.giveawayscout.com/addblog/ ). thanks, Josh

    ReplyDelete
  5. Chedapnyer kerabu mangga di pandangan mata ini...

    ReplyDelete