Thursday, February 11, 2010

bersawang sawang

sudah lama tidak menghupdatekan blog..smpi tak nmpk dah laman post nih...bnyk sgt sawang2nyer...bkn tak buka dashboard..ari2 buka baca link ke page org..but nak update tuh, rs taklarat wpun bnyak idea menarik nak diupdate...

sdh smggu pranpran demam...demam malam...bila malam ja,pkul 1-2 pgi, msti temp naik 39.5 gitu...smpi aku amik sap pcm dr wad n abahnya pun amik dr A&E hosp nye..nasib la kami ni keje spital, n esp aku d wad paeds, sng la juga trus dpt consultation tnpa perlu bw anak ke spital..kalo tal, adesss..pnat melayan dia...

siangnya, zaffran snyap..tak bnyak main..mata berai2 sb panas...hingus meleleh2..batuk, mengalahkan org tua aja...huhu...nak tak nak tpksa hantar juga ke nurseri, nasib Ummi zaffran jnis tak berkira n baik..dijerlumnya kepala dgn air pns, dibuatkan sup utk zaffran, dibancuhkan air pelbagai, madu etc utk bg dia minum air...kalau nak harapkan aku bercuti di awal2 tahun ni, mana ada bnyak cuti..tmbhn kami sdh masuk ke sistem e-cuti..lbih kurang 8 hari bekerja, baru dpt satu hari cuti....tpi hari slsa tpksa El juga sb aku tak ckup lena dan pran juga tak sht...tak smpi hati pgi2 nak bw ke nseri...

smlm dmmnya sdh berkurangan..tetapi penyakit menangisnya pula yang dtg..taktahu apa yang dia nak...hanya naaaaaaaaaaaaaaangisss saja...ms dmm, nak dgr suara pun payah...kalo nak apa2 baru dgr suara..biasanya rmh riuh dgr suara dia berleter aja...smlm, asyik nangissss...siang malam nangis..pg ni pun nangis...bila dipujuk, diangkat pun menangis lagi...smpi pg td aku dah taktahu nak buat apa, amik quran baca smntra tggu subuh...Pran?dok bergolek atas comforter atas lantai menangis..sllu kalau baca quran tuh, diam la dia..ni tidak..sama naik dgn suara aku baca quran...smpi last skli abahnya sdh mndi, amik dia, baru snyap..rupanya, nak trun ke bawah dgn abahnya....tp sb gelap tak brani trun..

sllu kalau dia nak trun, ditarik nya tgn aku..ni tidak..nangisss aja....alangkah bestnya kalau aku pahm makna tangisan dia..takde la aku pun smpi pning kpla dgr dia nangis...huhu..hntr g nuseri pun menangis juga..yang phm dgr, ibuuuuuuu..ibuuuu...adusss...sayu hati...

saat2 mcm ni la aku rs nak berenti keje aje dan dduk mjaga anak di rmh...huhu....

nasib la sok mula cuti 4hari...at least boleh la rehat...mlssnyaaaaa nak buat papa..rs nak lenaaaaaa spnjng hari...hihihi..qadha lena tak ckup mgu ni....

Ps; rindu saat zaffran lena dgn nyenyaknye dlm pelukan malam2...huhu dan juga tertawa dengan riangnyer....

2 comments:

  1. kak, temp 39.5 tu tggi jugak tu.

    harap zaffran xde apa2.

    ReplyDelete
  2. tuhla..tau tggi..siap dah tepid sponging lg, jerlum, koolfever, mcm2 dah buat nak bg trun temp..sykur tak fit..huhu..

    ReplyDelete