Monday, June 30, 2008

cuakkkk

tggal sehari lagi kalo ikut due date aku...aku due 2 july..but still takde sbrg tanda2 lagi...rmi kata tak lama dah sb perut dah trun la, muka n kaki aku sgt edamatous la...mcm2...aku mkin kurang naik ke wad esp last 2weeks..n arini aku naik lambt..kbtulan ada jamuan ksyukuran Doktr2 paeds buat smpna pas exam...rmi tkjut tgok aku msih ada n aktif..ingt dah bslin..heheheh..n ada doktr yang dah book nak buat subjek utk research diorg lps bslin ni..doktr paeds katakan..sumanya ceria2 n baik2 hatinya...tak kisah la..asal aku dpt kbaikannya..heheheh
hmm I wish aku dah bslin...napa?tak sbr nak tgok n pluk baby yg utamanya..yg lain is, cuak yang amat bila ttgu2 bila nak bslin, n mcmana rsnya bila skit bslin, apa yang akan jadi, ummi nak mai bila, nak blik penang bila...bnyak sgt bnda yg buat aku cuak n di pk kan..mlm2 tido dah lama tak lena..suma serba tak kena,pusing kanan slah, pusing kiri salah..terlentang lg slah sb rs takle bnfs bila bby tkan perut n usus...tmbhn bila mlm sllu payah nak tido.asyik tjaga bila rs tak slsa atau tkena zulffi..jealous tgok dia tidur dgn sgt lena..letak kpla saja sdh tido bilamana aku pusing kiri dan kanan msih tak lelap...tmbhn plak, since last week ttba kna siapkan bhn2 utk ethical approval research aku n hajra .kn siapkan sorg2 sb hajra pg umrah..really miss her...dah la bnyak giler nak siapkan..kdg tuh mmg rs nak nagis ja..pnya la sbuk smpi tak smpt sgt nak bosan sb dia takde...mmg last week tsgtla stress nya aku smpi kn admit sb bby tak aktif sgt.wpun CTG n scan suma ok, but Prof Nik soh msuk juga utk observe..esoknya dah dischrge n dpt MC 3hri utk rest..mgkin doktr kata tlmpau stress sgt sb tuh rs bby kurg gerak..mgkin..bila dpt rht, siang aku dpt tido sb mlm dah mmg tak lena..lebih lelap n tak pnat sgt bdn rs nya...bila bkerja, bnyak nak kn pk n buat d opis, tmbhn bila kja tak siap n msih btgguh, mlm kja2 tuh suma dtg dlm tido n dlm tido otak aku dok plan sok nak buat itu, buat ini, settle itu ini.mgkin sb aku trasa mcm aku mgejar hari yang mendatang sb nak suma kja settle sblm bslin.pnt.mmg pnat bdn..ingtkan last2 week ni dah bleh rest2 skit..hmmm..wpun sbln ni aku hnya kja 4hri smggu, itu dah ckup buat aku trasa pnat sgt...ni aku Alhamdulillah dah siapkan semua utk meetg ethical tu mggu ni..hopefully mlm ni lbih lena tido aku.minta2 Hajra blh tlg gnti msuk meetg tu Rbu ni sb aku tsgt la exhausted berpkir n tak ckup rhat..but if dia pun pnat lg n tak le pg, aku tpksa msuk juga opis utk meetg tuh..sian juga Hajra jauh bjalan..miss her so much...tak sbr nak jmpa n bgosip bnyak2 hal opis.hahahah...


bila dah mkin dekat due date ni, mcm2 tips dgr n dpt dr misi, attnden, doktor, kwn2..sumanya kdg buat aku rs lega ada org nak bg advice n ada time btmbh cuak...sb tak tahu apa yg akan dialami nnti...brg2 bby sumanya sdh lama siap..tak sbr nak pluk n cium anak aku ni, pgikat ksih aku n zulffi.abumi pun tiap hari atau pling kurg 2 hri skli msti call tnya kbr..diorg pun cuak juga tggu cucu ptama...aku apatah lagi...sgt la cuaknya.....tggu anak ptama...mcamana ya agaknya perasaan itu n pgalaman itu...ngeri?manis?indah???hmmmm...cptla bby kuar..tak sbr dah ni nak tgok...huhu..

No comments:

Post a Comment