Wednesday, October 5, 2011

saya rindu utk blogging

terasA sdh berbulan2 blog saya snyap dan sepi....banyak skli mahu diceritakan namun kekangan masa mbuatkan saya snyap dan sepi....ssghnya saya rindu utk menulis, meluahkan perasaan dan berkongsi cerita...

anak2 saya semakin membesar....zaffran sudah 3tahun 3bulan..sudah semakin cerdik dan semakin bnayak vocabnya....zariff rayyan juga semakin pndi...sudah pndai meniti dan cuba2 lepas tangan utk bertatih...cepatnya anak2 saya membesar......

saban hari, bila pulang dengan penat drpd pjbt, sya merasakan spt ingin berhenti kerja sahaja dan mjdi suri rumah spya saya boleh bsama anak2 di rumah, dan apabila melihat rumah dalam keadaan yang kurang memuaskan, mbuatkan saya trasa spt, nak marah pd diri sndri kerana sy tidak larat utk mengemas rumah stiap hari..tmbhn pula zariff sering berjaga dan menangis malam mbuatkan saya sering tidak cukup tidur kebelakangan ini...saya pejam2kan mata drpd melihat apa yang tidak menarik di mata saya..mujurla ada suami yang sgt bnyak mbntu mengemaskan rumah...dia yang mnyelesaikan urusan pakaian drpd mbsuh shingga melipat, dia juga menyimpankan pinggan mangkuk yang telah dibasuh, mbuangkan sampah....tugas saya tidak banyak...terima kasih suami.....wpun kdg2 timbul rasa tidak puas hati atau ada yg tidak kena di mata sya tntg suami, sya insaf dan bersyukur kmbali apabila sy pkir2kan, suami saya lebih baik drpd suami2 di luar yang memang tidak pernah membantu istri, hatta mengangkat pinggan mkan sndri ke sinki...terima kasih wahai suami.....ssguhnya saya la isteri yang tidak tahu bersyukur dgn apa yang Allah kurniakan...

aduh....baru sibuk nak menulis patient plak datang...akan bersambung kmdian lah...jika ada masa....huhuh





No comments:

Post a Comment