Monday, June 9, 2008

count down to number 22

hmmm...22 hari lagi menunggu saat klhiran bby ksygn aku dan zulffi ini..InsyAllah...aku harap n bdoa suma akan ok...suma psiapan aku dah siapkan..suma dah sdia dlm beg utk ke hospital..suma hnya mnntikan saat klhiran bby aku ni saja...tak sbrnya rasa....tak sbr nak tgok ikut muka siapa..aku atau zulffi...putih ke atau gelap ke kulitnya..ada lsung pipit tak mcm abanhnya..rmbut nya lbat tak mcm ibunya, kningnya hitam tak mcm ibunya, mulutnya merah dan mongel tak mcm abahnya...ish...mmg tak sabar sgt...zulffi pun kalau tgok bdk llki kcil atau bby msti dia perati smcm n tsnyum sndri...mbyangkan anak kami nnti...ish...sgguh tak sbr...
anak ini smkin aktif dlm perut..kdg2 boleh nmpk pgrakan tgnnya atau kakinya yang menolak di perut aku...spt dia berusha keras utk mencari ruang slsa...heheh..kdgkala bila aku mndi di wktu pagi, dia spt bergerak2 scara kerap dan kuat...mgkin trasa ksjukan yang aku rsakan..heheh..dan sllunya aku akan bckp dgn bby bgtau, ibu bgun mndi pagi sb nak solat subuh....bila aku lapar dia trut aktif dan menendang2 perut..brgkali tidak slsa dgn bunyi perut yang berdangdut kelaparan agaknya...heheh..anakkku yang comel ini...ibu sguh tak sbr tggu klhiran mu kelak..3mggu lagi InsyAllah....ibu akan memeluk dan mciummu dalam dakapan ibu....

smlm aku bshopping baju raya dgn zulffi...dpt bju warna turqoise yang sgt aku suka...ishh...tak sbr nak pki raya...aku dah mula tbygkan bby nak pki bju warna apa nnti..hehehe...tak sbr rsnya menantikan org bru dlm hidup aku dan zulffi....set bslin, barut, pampers bby..suma dah siap....aku dah pack simpn dlm keta in case aku bslin awal...

n lately aku dah mula trsa sdkit kskitan pd ari2..perut juga dah mula trun..aku trasa2 mcm akan bslin awal..tapi taktahu nak kata...hmmm..cpt atau lmbt, moga bby akan sht dan slmt..aku juga bgitu InsyAllah...Al quran alhamdulillah aku dah khatamkan 30 mei lalu..dah habis satu quran yang aku niatkan sjak awal mgndg..cuma tafsir je tak habis...hmmm...bila nak hbis kan ya qay???
skrg ni cuma dok ulang baca Yasin n surah Maryam agar mudah bslin..mama pun dah bg air selusuh awal bulan aritu..so tiap mlm tanpa jemu kna minum dan amalkan supya dipermudahkan hndknya smsa bslin...insyAllah...suma dlm famli mnnti dgn pnuh dbaran..aku juga bgitu...risau dan mimpi yang plik2 mula dtg lately..napa ya...?mgkin aku bnyk sgt bfikir atau risau yang bkn2?tahla...apapun aku doa agar dipermudahkan sumanya...aminnnn

No comments:

Post a Comment